Dobre odchudzanie: ćwiczenia fizyczne

Standard

Rodzaje ćwiczeń

To nie ma znaczenia, jaki rodzaj aktywności fizycznej wykonujesz – sport, planowane ćwiczenia, prace domowe, praca w stoczni itd.
Niektóre reklamy próbują Ci wcisnąć przekonanie, że jedna maszyna będzie trenować całe ciało i da Ci wyniki, jakich potrzebujesz. Nie stanie się tak, bo nikt nie wymyślił jeszcze urządzenia, które będzie trenować całe ciało i jednocześnie wykonywać kilka innych, zbawiennych czynności wzmacniających organizm, jak np. stabilizacja ciśnienia krwi. Są, owszem, wszechstronne urządzenia, które się do tego zbliżają, jak orbitrek, ale czy na orbitreku wyrobisz sobie mięśnie klatki piersiowej tak jak robiąc pompki?

ćwiczenia odchudzające

Ile ćwiczeń należy zrobić?

Badania pokazują, że nawet najbardziej aktywni ludzie mogą uzyskać znaczne korzyści dla zdrowia, jeśli trenują zaledwie 30 minut dziennie.
Dla większych efektów ogólnego stanu zdrowia, eksperci sugerują, 30 minut umiarkowanej intensywności ćwiczeń aerobowych przez większość dni w tygodniu plus niektóre formy ćwiczeń beztlenowych, takie jak wzmocnienie aktywności i rozciąganie co najmniej dwa lub trzy razy tygodniu.

Jeśli byłeś nieaktywny przez jakiś czas, może warto zacząć od mniej forsownych ćwiczeń, takich jak chodzenie lub pływanie komfortowym tempem. Gdy jesteś w lepszej kondycji, można stopniowo zrobić więcej wysiłku podkręcając tempo.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s