Dobre odchudzanie: ćwiczenia fizyczne

Standard

Rodzaje ćwiczeń

To nie ma znaczenia, jaki rodzaj aktywności fizycznej wykonujesz – sport, planowane ćwiczenia, prace domowe, praca w stoczni itd.
Niektóre reklamy próbują Ci wcisnąć przekonanie, że jedna maszyna będzie trenować całe ciało i da Ci wyniki, jakich potrzebujesz. Nie stanie się tak, bo nikt nie wymyślił jeszcze urządzenia, które będzie trenować całe ciało i jednocześnie wykonywać kilka innych, zbawiennych czynności wzmacniających organizm, jak np. stabilizacja ciśnienia krwi. Są, owszem, wszechstronne urządzenia, które się do tego zbliżają, jak orbitrek, ale czy na orbitreku wyrobisz sobie mięśnie klatki piersiowej tak jak robiąc pompki?

ćwiczenia odchudzające

Ile ćwiczeń należy zrobić?

Badania pokazują, że nawet najbardziej aktywni ludzie mogą uzyskać znaczne korzyści dla zdrowia, jeśli trenują zaledwie 30 minut dziennie.
Dla większych efektów ogólnego stanu zdrowia, eksperci sugerują, 30 minut umiarkowanej intensywności ćwiczeń aerobowych przez większość dni w tygodniu plus niektóre formy ćwiczeń beztlenowych, takie jak wzmocnienie aktywności i rozciąganie co najmniej dwa lub trzy razy tygodniu.

Jeśli byłeś nieaktywny przez jakiś czas, może warto zacząć od mniej forsownych ćwiczeń, takich jak chodzenie lub pływanie komfortowym tempem. Gdy jesteś w lepszej kondycji, można stopniowo zrobić więcej wysiłku podkręcając tempo.

Dobre odchudzanie – 5 Prawd

Standard

Pewnie słyszeliście to wiele razy: ilość kalorii spalanych powinna być większa od zjadanych – wtedy się chudnie. Można się zastanawiać, czemu tak genialnie obrana strategia nie daje choć niewielkich efektów na początku.
Może warto zejść na ziemię i zastanowić się jak działają ćwiczenia w odchudzaniu.
Oto kilka solidnych prawd na ich temat:

ćwiczenia odchudzające

1. Ćwiczenia są tylko częścią odchudzania.
Wiele osób chudnie 2-3 kg w ciągu dłuższego okresu treningowego i zatrzymuje się na tej wartości, zastanawiając się czemu nie mogą więcej schudnąć. Próbują na podstawie tego podważać skuteczność ćwiczeń.
Niesłusznie.
Po pierwsze trzeba pilnować diety od samego początku ćwiczeń. Podstawą skuteczności ćwiczeń jest właściwe odżywianie.
Łatwiej jest „wyciąć” 1000 kalorii z diety codziennej niż spalić 1.000 kalorii w czasie ćwiczeń.

2. Ćwiczenie jest koniecznością jeśli chcecie utrzymać wagę.
Niewiele jest osób, które utrzymują swoją stałą wagę i nie mają problemów ze spalaniem i jednocześnie nie ćwiczą.

3. Jedzenie niezdrowej żywności (pustych kalorii) niweczy Wasze wysiłki na treningu.
Zjadanie za dużej ilość kalorii po „za krótkim” treningu nie służy odchudzaniu.

4. Maszyny i przyrządy do ćwiczeń mimo liczników mają duży margines błędu.
Dla każdej osoby wskazania dotyczące spalania są inne.

5. Jeden trening dziennie może nie wystarczyć.

Najlepsze do utrzymania wagi i właściwego spalania jest prowadzenie aktywnego trybu życia, zamiast chwilowego intensywnego treningu trwającego kilka dni.